Blog > Komentarze do wpisu

Fani jednej marki

Pasja do motoryzacji ściśle sprofilowanej to coraz częstsze zjawisko. I coś w tym jest, w gronie posiadaczy jednej marki łatwiej wymienić doświadczenia i znaleźć wspólny temat do dyskusji.

Największą przestrzenią, gdzie grupują się pasjonaci konkretnych marek, a nawet modeli jest współcześnie Internet. W sieci można dziś znaleźć fora dotyczące praktycznie każdego auta. Ale na wirtualnych grupach się nie kończy. Z takich znajomości powstają spotkania, a nawet zloty. Ale sam fenomen jeden marki nowością nie jest. I tu mogę podeprzeć się chociażby klubem BMW, który od lat z powodzeniem gromadzi pasjonatów niemieckiej marki.

fot. Marcin Łaukajtys

Corocznie w Toruniu odbywają się cykliczne imprezy pod szyldem BMW. I podobno jeżeli zaczniemy przygodę z tą marką, trudno jest zmienić auto na jakiekolwiek inne. Przemysław Stanikowski, prezes BMW M POWER Club-u swoją pierwszą BM-kę pamięta do dziś. To ona dała początek jego zamiłowaniu, a w rezultacie toruńskiej imprezie.- Patrząc kilkanaście lat wstecz, BMW to był prawdziwy rarytas. Sam zaraziłem się od swojego taty- miał E21, czyli starego „rekinka”, świetny napęd tylny, właściwie nie awaryjny samochód, charakterystyczny dźwięk silnika, auto które praktycznie samo się prowadzi. Zacząłem coraz bardziej interesować się tą markę, poznawałem ludzi którzy też jeżdżą BMW i w końcu stworzyliśmy klub. Zaczęliśmy informować o swoich imprezach ludzi w całej Polsce i na dzień dzisiejszy jest to jedna z największych imprez tego typu w naszym kraju- zaznacza Stanikowski.

Sedno tkwi w zamiłowaniu, właściciele tych samochodów nie dzielą się na posiadaczy droższych, czy tańszych. Tu każdy okaz jest inny i ciekawy. - Każdy przyjeżdża takim BMW na jakie go stać. Nie sztuka jest mieć pieniądze iść do salonu i kupić samochód, fajnie jest także posiadać tą markę w starszym roczniku i zadbać o niego, wtedy samochód zyskuje duszę- dodaje prezes BMW M POWER.

Kolejny klub działający w naszym regionie to Vectra Polska. - Klub Vectry działa w całym kraju, w naszym regionie mamy kilka oddziałów - w Toruniu, Bydgoszczy, Włocławku Inowrocławiu, Świeciu- mówi Andrzej, członek klubu Vectra Polska.   - Okazało się, że samochód poza swoją podstawową funkcją może okazać się fajnym pomysłem na spędzanie wolnego czasu i poznawanie ludzi. Na nasze spotkania przyjeżdżają całe rodziny, wymieniamy doświadczenia na temat samochodów, a także spędzamy po prostu miło czas. Po kilku latach w naszym klubie zdarzyły się nawet śluby klubowiczów. Wszystkich posiadaczy Vectry oczywiście serdecznie zapraszamy.

Propozycji dla sprofilowanych jest znacznie więcej, na przykład: Honda Klub Polska, Toruński Klub Miłośników VW Garbus, Suzuki Klub Polska. Tendencja jest wzrostowa, na większości forów motoryzacyjnych znajduje się ktoś, kto szuka znajomych posiadających samochód tej samej marki. Wystarczy dobrze poszukać, by znaleźć paczkę ludzi potrafiących godzinami mówić o swoich furach. Jak dla mnie- bardzo pozytywny trend i świetny pomysł na najbliższy sezon.

Warto wiedzieć

Przywiązanie do konkretnej marki samochodu, jako produktu wysokiego zaangażowania w swojej rozprawie habilitacyjnej badała psycholog Anna Maria Zawadzka. Wniosek z badań był taki: osoby uznające, że cena nie gra roli, a ważny jest jak najlepszy produkt mniej przywiązują się do danej marki. Druga sprawa to faworyzowanie marki. Jeżeli przywiążemy się już do konkretnej marki w mniejszym stopniu patrzymy na cenę samochodu . I chyba ma to odzwierciedlenie w życiu, bo mając gruby portfel szukamy najwyższej jakości,  nowości,  gadżetów, a markę wybieramy tą która aktualnie przoduje na rynku. Ale jeżeli marzymy o kolekcjonerskiej wersji naszej ukochanej BM-ki  cena nie gra roli, po prostu musimy ją mieć.

Żaneta Lipińska-Patalon

piątek, 25 marca 2011, vanfrog1

Polecane wpisy